İş

Marriott seyahatlerdeki artış nedeniyle yıllık kâr görünümünü yükseltti

Önde gelen bir otel işletmecisi olan Marriott International, bugün yıllık düzeltilmiş kar tahminini yukarı doğru revize ederek, ABD içinde dengelenen yurtiçi seyahati dengelemesi beklenen güçlü uluslararası seyahat talebine dayalı olumlu bir görünüme işaret etti. Şirket, küresel hava bağlantısındaki artıştan ve Asya ve Orta Doğu’daki destinasyonlara giden gezginlerin sayısındaki artıştan faydalanıyor.

CEO Anthony Capuano şirketin performansına dikkat çekerek şunları söyledi: “İlk çeyrekte elde ettiğimiz sonuçlar, varlığa dayalı iş modelimizin esnekliğini ve markalarımızın gücünü ortaya koyuyor.” İyimser tahminlere rağmen Marriott’un hisseleri piyasa öncesi işlemlerde %1,4’lük bir düşüş yaşadı.

Şirket bu çeyrekte uluslararası pazarlarda oda gelirlerinde %11’lik bir artış kaydederken, Çin hariç Asya Pasifik’te bir önceki yıla göre %17’ye yakın bir artış görüldü. Konaklama sektöründeki performansın önemli bir göstergesi olan genel küresel oda geliri, Kuzey Amerika’da %1,5’lik daha mütevazı bir artış görülmesine rağmen %4’ün üzerinde arttı.

Marriott’un üç aylık geliri de geçen yılın aynı dönemine göre %6’lık bir artış göstererek 5,98 milyar dolara ulaştı. Maryland merkezli otel grubu, daha önce hisse başına 9,18 ila 9,52 dolar olarak öngördüğü 2024 yılı kâr beklentilerini şimdi hisse başına 9,31 ila 9,65 dolar aralığına yükseltti.

Düzeltilmiş üç aylık kâr hisse başına 2,13 dolar olarak gerçekleşirken, bu rakam bir yıl önce bildirilen hisse başına 2,09 dolara kıyasla hafif bir artışa işaret ediyor. Çeyrek boyunca Marriott, MGM Resorts International ile yapılan bir anlaşma yoluyla satın alınan yaklaşık 37.000 odayı da içeren yaklaşık 46.000 net yeni oda ekleyerek portföyünü genişletti.

İleriye dönük olarak Marriott, dünya çapındaki oda gelirinin 2024 yılında %3 ila %5 oranında artacağını ve ikinci çeyrek büyümesinin %4 ila %5 arasında olacağını öngörüyor. Bu beklenti, uluslararası seyahatteki mevcut eğilimler ve şirketin stratejik oda ilaveleri ile uyumludur.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu